Nyheter

Senaste nytt från oss på Qsys
2024-04-26

”Vi är ett starkt team som inte ger oss förrän kunden är nöjd”

Hej Stellan Ghaderi, ny supporttekniker på Qsys!

Vilka blir dina främsta arbetsuppgifter och uppdrag som supporttekniker?

Jag ska förstärka vår support i Jönköping och arbeta med supportärenden för våra kunder. Här är jag redo när de hör av sig och behöver hjälp. Det kan vara både svåra och lätta frågor så det gäller att vara på alerten hela tiden. Vissa kunder lyfter luren och ringer direkt, andra skickar frågor via e-post eller via formuläret på Qsys hemsida. Ingen dag är den andra lik, och det gillar jag. Gemensamt är att vi aldrig ger oss förrän vi har löst kundernas problem.

Vad tror du kommer att bli bäst med ditt nya jobb?

Att jag snabbt får lära mig mer om Qsys kunders verklighet ute på lagret och hur de använder vårt lagerhanteringssystem Qpick. Det är mycket teknik och system att sätta sig in i. Jag lär mig något nytt varje dag som blir till nytta när jag vägleder kunderna i supporten.

Varför valde du Qsys som din nya arbetsplats?

Jag kände direkt att här får jag chansen att utvecklas i ett framtidsinriktat företag med stark lagkänsla. En fördel var att jag kände Niklas Henningsson, senior IT-konsult på Qsys, sedan vi studerade tillsammans på högskolan. När jag såg annonsen om jobbet visste jag att Qsys var ett bra val. Jag gillar att vi arbetar som ett sammansvetsat team där vi alla hjälps åt. Något jag tror att kunderna känner av och uppskattar.

Vad har du för utbildning och yrkeserfarenhet?

Jag har en kandidatexamen från Högskolan i Jönköping som grund. Senast kommer jag ifrån ett arbete på Jönköpings kommuns digitaliseringsavdelning med inriktning på IT och användarsupport. Att gå från det offentliga till det privata näringslivet är på sätt och vis ett stort steg. Men jag tror att det kan vara en tillgång i mitt nya jobb att jag har erfarenheter från en annan sektor.

Vilken är din största utmaning på nya jobbet?

Helt klart att lära sig alla system, rutiner, processer och arbetssätt. Företagskulturen i ett konsultbolag som Qsys kräver att man arbetar snabbare och mer kundstyrt då kunderna förväntat sig uppbackning direkt när frågor och problem uppstår. Att jobba i en mindre verksamhet gör att man får en mycket närmre och mer personlig relation till kunderna.

Vad gör du när du inte jobbar?

Jag bor i Jönköping och har en trädgård som jag lägger mycket tid på. Just nu är jag spänd på resultatet av den chili som jag odlar. I jobbet är nästan allt digitalt och det är skönt att koppla av med något analogt som kortspel och penna-och-papper.. Ett annat stort intresse är ölbryggning och hantverket runt alla steg i processen. Lycka är öppna kylskåpsdörren och tappa upp mitt hemmagjorda öl från fatet!

Kontakta gärna mig!

Stellan Ghaderi, supporttekniker

stellan.ghaderi@qsys.se

Alltid bra tips på lager!

Är namnet på vårt månatliga nyhetsbrev där vi bjuder på tips, råd och trender
som kan skapa mätbar affärsnytta i din verksamhet.
Nyhetsbrev (sidfot)
© Copyright Qsys Sverige AB, All rights reserved.
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram